Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, July 3, 2011

Perjalanan menemui sahabat: Dia dah berubah.

2 Julai bukan hari ini tapi semalam.
Ditemani dua rakan yang telah saya kenal sejak saya memulakan pelajaran di kampus, kami ke bandar untuk menemui seorang sahabat lama.

Berjilbab dan berbaju T labuh. Dikenakan pula dengan kain labuh warna kesukaannya, hijau. Nur Aina Sulaiman, seorang kawan yang saya kata saya nak jumpa itu hari. Jumpa juga kami hari ini. Salam dihulur dan disambut dengan pelukan mesra seorang sahabat. Sungguh saya terpegun melihat perubahan dirinya yang kini lebih baik.
Salah satu destinasi (terus terlupa yang saya boikot McD, ok, setakat ini saja)


Niatnya ingin membelanja saya makan saya tolak sekeras-kerasnya. Makan di sebuah restoran makanan segera dan kami bersembang hampir sejam di situ. Bertukar-tukar cerita dan bercakap mengenai kerjaya pilihannya. Walaupun hanya hampir 2 tahun sahaja, banyak yang kami bualkan. Kami ke pc fair yang kebetulan berlangsung pada hari itu. Kebanyakan alat-alat elektronik dijual dengan harga yang murah. Tapi awas, kita mungkin terkena dengan harga yang terlalu murah. Nasib saya baik, barang yang saya dapati di sana berfungsi dengan baik. Terlau ramai orang di sana mungkin kerana hari itu merupakan hari terakhir berlangsungnya pc fair kali.

Apa yang membuat saya sangat-sangat terkilan apabila satu kejadian yang amat tidak disangka-sangka berlaku. Beg tangan Aina diseluk penyeluk saku atau mungkin boleh dikatakan penyeluk beg. Telefon bimbit keduanya dicuri. Langsung tiada kesan di mana telefon itu berada. Nombor didail tapi telah di off kan. Dasar pencuri yang tak mengenal mangsa. (Astaghfirullahalazim..)

Satu lagi perubahan yang saya perasan ialah dia tidak menyesal dengan musibah yang menimpa dirinya. Satu reaksi yang saya tidak pernah lihat sebelum ini. Dia redha dan menerima apa yang berlaku padanya. =)
Seterusnya, dalam waktu yang singkat, kami meneruskan perjalanan gedung beli belah Astaka untuk menemui seorang lagi kawan yang boleh dikatakan kawan lama sejak kami menamatkan alam persekolahan 2 tahun lalu…..perjalanan diteruskan…..

2 comments:

  1. Astaghfirullah..kesiannya ke aina..sabaq na..korang borak sal apa lagi? kasi detail skit. hee^^..jgn lupa sy ya teman2..XOXO ^^

    ReplyDelete
  2. kami xlupe kamu farha.mu ade gk dlm persembangan itu hari.hehe

    ReplyDelete