Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, June 30, 2011

Teruja jumpa kawan, sahabat

Jangan sia-siakan persahabatan

Sabtu ini, 2 Jun 2011. Satu pertemuan dengan seorang sahabat lama yang tak pernah saya jangka akan berlaku secepat ini. Hampir dua tahun tidak bersua face to face, apa yang mengujakan mengenai pertemuan ini, saya akan melihatnya dalam versi yang baru, yang lebih muslimah. Bukan ingin saya berlagak alim,mengatakan saya lebih baik dari dia. Saya juga masih kekurangan dalam mengamalkan suruhan Allah namun, masih akan mencuba untuk memperbaiki diri.

Sahabat yang dulunya sering jugalah saya ajak agar sama-sama kami berubah ke arah cara hidup yang lebih baik. Sama-sama bertahan dengan pelbagai jenis dugaan yang mungkin membawa kami ke arah yang salah bersama rakan-rakan yang lain.

Benarlah hidayah milik Allah. Sahabat ini seorang yang baik tapi mungkin hidayah dari Allah belum sampai sepenuhnya kepadanya. Walaubagaimanapun, sentiasa tersenyum dan ceria hampir setiap masa, dia menghargai setiap orang yang bernama “kawan” baginya. Saya salah seorang daripada kelompok itu.
Tapi kini Alhamdulillah syukur saya panjatkan kepada Allah s.w.t, sahabat itu kini sudah jauh berubah. Semakin matang dengan dengan tinta2 yang dipaparkan dalam laman sosial. Tinta2 yang lebih menjurus kepada mengingati Allah s.w.t. bicara yang lebih lembut di telefon menggambarkan perubahan itu. Cara berpakaiannya adalah perubahan yang paling jelas dilihat padanya. Tersenyum seorang apabila saya melihat gambar terbarunya. Lebih ayu dengan tudung litup di kepala. Alhamdulillah

Moga pertemuan biasa yang akan berlaku di ibu negeri penyu itu nanti bukan setakat pertemuan kawan lama tetapi juga akan memberi manfaat kepada kami. Akan saya coretkan perihal pertemuan itu nanti di sini..=)

p/s mood terlalu baik, tulisan terlalu skema.

No comments:

Post a Comment