Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday, July 24, 2011

Bakat

(Lagu latar : Layar keinsafan, Mestica)

Dalam "ketidak rajinan" yang bukan sedikit, sempat juga saya mencuri sedikit masa untuk menekan papan kekunci laptop untuk menulis. Inilah dia..salah satu bakat kecil yang amat yang baru saya sedari beberapa bulan lalu. Malangnya bakat ini langsung tidak pernah saya cuba untuk menggilapnya. Bagaimana nak menggilapnya? Guna polish kasut? Baru berkilat. Mungkin juga, hehe. Kalaulah boleh, dah lama saya buat. Apa yang saya tahu, "penulis yang hebat ialah pembaca yang hebat". Maksudnya? Untuk menghasilkan karya penulisan yang hebat, kita kena membaca. Walaupun nak tulis blog sekalipun, kena baca blog orang lain dulu. Baiklah, selepas ini usaha berterusan akan menyusul demi menggilap bakat yang sedikit ini. InsyaAllah.

Gilaplah sekeciil mana pun bakat kamu. Kamu akan berbangga dengannya.

Lupa pula bila masa saya pernah dengar ayat ini. Ayat ini sebenarnya pernah, masih dan telah menyedarkan saya bahawa saya ada bakat tersembunyi yang masih belum dieksplorasi lagi. Apakah bakat itu? Saya pun tak tahu.
(selingan semata-mata.) Ini pun kira bakat juga. Kalau tak reti, boleh hangus baju tu. 

Setakat ini bersyukur sajalah dengan apa sahaja yang saya miliki dan apa sahaja yang saya ada. Mungkin ada hikmahnya saya tak punyai bakat yang luarbiasa (ok, hiperbola sket) ni. Mana tahu saya mungkin menyalahgunakannya atau mungkin saya akan riak dengan kebolehan yang saya ada. Nauzubillah. Oleh itu...

Bersyukurlah selalu
Sentiasalah redha dan menerima
Tiap ujian tiba bukan dipinta sebaliknya

Allah Maha Mengetahui

UNIC- Erti Syukur

Alhamdulillah...

Hidup kena ada matlamat.

No comments:

Post a Comment