Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, January 3, 2012

2012: 12 tahun dah alaf 21.

Belum pun seminggu tahun baru bermula, sempat lagi lah nak ucap Selamat Tahun Baru Masihi 2012.

Alaf 21 ialah tahun 2000, 12 tahun selepasnya ialah tahun 2012.
Tahun 2012, tahun yang dikaitkan dengan hari berakhirnya dunia oleh orang-orang Barat melalui penemuan kalendar orang Mayan. Komuniti Mayan ialah arkeologi pertama yang dijumpai oleh arkeologi di mana penemuan inilah yang menjadi penggerak bidang arkeologi sehingga hari ini. Kalendar yang dijumpai itu dipercayai merupakan ramalan berlakunya peristiwa-peristiwa kepada manusia di dunia. Dalam Mastika pun ada artikel pasal 2012 ini.

Tahun 2012 juga adalah tajuk filem Roland Emerich yang mengambarkan kemusnahan dunia pada tahun itu. Apa yang "mengagumkan" ada manusia yang terselamat. (belum tengok pun movie tu sebenarnya)





Apa lagi yang berkaitan dengan 2012? Ya, iklan syampu di tv. "Kemusnahan dunia pada 2012? Jangan biarkan ia berlaku pada rambut anda"..haha

Paling penting, 2012 juga ialah tahun di mana saya memulakan sesi pengajian pada tahun pertama di peringkat ijazah sarjana muda pendidikan.(kena banyakkan belajar, eh, ye ke?hehe)


Dan hari ini, 3 Januari 2012, selamat kembali ke sekolah kepada murid-murid sekolah yang memulakan sesi persekolahan pada hari ini.

Kesimpulannya, apa yang akan terjadi pada 2012, kita serahkan semuanya kepada Yang Maha Esa, Allah taala. Semoga semua berjalan lancar dan setiap perbuatan kita diberkatiNya.

Encyclopedia Britannica

Hidup kena ada matlamat.

No comments:

Post a Comment